Suurkoristus ja enesetäiendamine

20 08 2012

Kindlasti tahtsite lugeda mu photoshoot’ist, kuid pean teid kurvastama. See jäi ära. Õnneks teavitati mind sellest paar tundi enne seda, kui ma sinna sõitma hakkasin. Täna broneerisin uue fotoseansi selleks laupäevaks. Wish me luck!

Mul on tunne, et Benn’i ema arvates on selle maja elanikud maailma kõige räpasemad inimesed. See seletaks ära, miks ta iga päev koristab. Põrandad on puhtad, pliit läigib, linad, kardinad jne on ära pestud.  Lisaks tulin täna töölt koju ja aias möllas kolmene brigaad, kes niitis muru, lõikas põõsad  hõredamaks ja trimmerdas. Täisteenindus.

Teine variant on mõelda, et tädi on lihtsalt mures ja tahab end kasulikuna tunda. Samas mul ei ole midagi selle vastu, kui kõik ilus ja puhas 24/7 on😀.

Eile lugesin ühte intervjuud, mis mind täiega motiveeris. Colm O’Shea rääkis, et kui turud ei käitu nii nagu sa tahad, siis ei ole mõtet nendega vaielda. Cut your losses short and move on. See on üsna vana kauplemisreegel ja teadsin seda juba pikka aega, kuid seekord õppisin seda nägema uues valguses. Mõtlesin, et sama põhimõtet tuleks rakendada ka näiteks tööturul.

Reaalsus on see, et minu Eesti kõrgharidus ega töökogemus ei lähe mitte kellelegi Austraalias korda. See aga ei anna mulle õigust halada ja vinguda stiilis “kogu maailm on mu vastu” vmt. Seda tuleb lihtsalt aktsepteerida (take your loss) ja edasi liikuda. Pole mõtet “süsteemiga” võidelda ja CV’dega pommitada.  Kui ma ei ole konkurentsivõimeline, siis tuleb end lihtsalt täiendada.

Tol nädalal, mil ma haige olin ja suurt midagi teha polnud, avastasin TED’i videoid vaadates üsna mitu huvitavat projekti, mis on abiks enesetäiendamisel. Näiteks Duolingo võimaldab õppida uusi keeli täiesti tasuta. Hetkel saab seal õppida prantsuse, hispaania ja saksa keelt (eeldades, et inglise keel on selge). Kuna mulle prantsuse keel meeldib, siis alustasingi Duolingo keskkonnas selle keele õpinguid. Ehk läheb kunagi tarvis. Hetkel on see lihtsalt selline fun asi. Eriti lõbus on, kui pean prantsuse keeles lauseid mikrofoni rääkima ja too tarkvara ütleb, kas hääldasin õigesti või mitte. Lisaks saab ka enda hääle lindistust kuulata. Proovige järgi!

Teine platvorm on Coursera. Seal pakuvad mainekad USA ülikoolid tasuta online kursuseid. Tänase seisuga on 117 kursust, mis hõlmavad IT’d, majandust, ajalugu, bioloogiat jne. Kursuse eduka läbimise korral saavad osalised ka diplomi.

Järgmine platvorm on edX. Analoogne Coursera platvormile, kuid kursused on MIT, Harvard’i ja UC Berkeley ülikoolidest. Hetkel saab valida 7 kursuse seast, mis algavad septembris. Ka siin saab kursuse läbimisel sertifikaadi. Esialgu tasuta, kuid tulevikus mõõduka tasu eest.

Varem olen maininud ka Khan Academy’t, kust saab samuti igasugu videoid vaadata ja baasteadmisi kinnistada.

Otse loomulikult olen end mitmele Coursera ja edX kursusele registreerinud. Võibolla aitavad need asjaliku töö leidmisel, ehk on nad inspiratsiooniks ettevõtlusega alustamisel. Ei tea. Vähemalt on tegu sammuga õiges suunas.

Seega jah… Ülikool sai aasta tagasi läbi, kuid nüüd jätkan iseseisvalt eluülikoolis.

Au revoir mes amis!


Toimingud

Information

One response

5 09 2012
Katrina Mäeorg

Paistab et produktiivsuse nool on sind tabanud ja sööstad uute teadmiste järele. Nice. Keep it up😀
Tänud kasulikke linkide eest ka. Kuna ma just hiljuti Prantsusmaalt tulin ja sealt toredaid sõpru sain, siis lisaks muule kasulikele kursustele on ka prantsuse keele õppimine üpris huvipakkuv😀




