Auto registreerimine QLD’s

23 07 2012

Mu sisetunne oli õige. Auto registreerimine minu nimele osutus keerulisemaks kui arvasin.

Sõitsin TMR’i (Transport and Main Roads) ehk siis transpordiametisse, et auto oma nimele kirjutada. Kaasas olid:

  1. Pass
  2. Commonwealth’i pangakaart
  3. Commonwealth netipangast prinditud konto väljavõte tõestamaks auto garaaži aadressi Queensland’i osariigis
  4. Safety Certificate (paber, mis ütleb, et auto on tehniliselt korras)
  5. auto ostu-müügi leping (Vehicle Registration Transfer Application).
  6. Certificate of Registration (paber, mis ütleb mis kuupäevani võin numbrimärkidega sõita)

Klienditeenindaja ütles, et esmalt on mulle vaja teha konto TMR’i arvutisüsteemis, muidu ei saa autot minu nimele kirjutada. Pidin end kliendiks registreerima. Selleks anti kätte üks vorm, mille täitmiseks oli tarvis kolme dokumenti: A  kategooria dokument, B kategooria dokument, kolmas kas A või B kategooria dokument.

A kategooriasse kuuluvad igasugused Austraalia sünnitunnistused, Austraalia kodakondsust tõestavad dokumendid, pass, Austraalia juhiload jne. B kategooriasse aga Austraalia pankade deebet- ja krediitkaardid, Medicare card (Eesti mõttes Haigekassa kaart), tulirelvaluba jmt.

Mul oli olemas kaks dokumenti kolmest. Onu ütles, et kõige lihtsam on kui ma teeksin ühes teises pangas endale uue pangakaardi.

Pakkisin oma asjad kokku ja läksin Bank of Queensland’i, et avada konto. Sealt öeldi, et nad ei saa kontot avada kuna neil on tarvis mingi dokument, mis tõestaks mu viisa staatust (passis mul Austraalia viisa kleepekat polnud). Läksin järgmisesse panka – Westpac. Sealt öeldi, et nad ei saa mulle kontot avada kuna olen Austraalias juba üle 6 nädala olnud ning nendelgi on tarvis saada too kolmas isikut tõendav dokument.  Öeldi, et võibolla saan teha endale kaardi Qld Card 18+. Uurisin kodus järgi ja tuli välja, et ka tolle kaardi taotlemiseks on tarvis kolmandat isikut tõendavat dokumenti.

Netist vaatasin läbi kõik A ja B kategooria dokumendid ja tuli välja, et mul on üsna keeruline üks neist dokumentidest saada. Näiteks oleksin võinud Austraalia juhiload teha (selleks kuluks umbes kuu aega; kuid milleks, kuna mu juhiload on Austraalias täiesti kehtivad), Medicare card’i saamiseks peaksin ma olema alaline resident või taotlema alalist residentsust, tulirelvaluba ma taotleda ei tahtnud (arvan, et see ei ole ka väga odav lõbu).

Ühtegi head varianti polnud. Seega helistasin TMR’i infotelefonile ja rääkisin, et mul ei ole võimalik saada kolmandat lisadokumenti. Sealt päriti esmalt üle, kas olen kõik variandid üle vaatanud ja seejärel öeldi, et pean uuesti TMR’i kohale minema ja rääkima, et ma ei saa neile kolmandat dokumenti näidata ning nad peavad kahega leppima.

Läksin jälle TMR’i, kurtsin oma loo neile ära. Teller ütles, et kui süsteem laseb kahe dokumendiga isikut regada, siis on hästi, vastasel juhul mõtleb ta midagi välja. Ei lasknud. Peale väikest arutelu telleriga jõudsime selleni, et lisasime ühe fiktiivse pangakaardi. Hiljem ütles ta, et mu Eesti SEB pangakaart oleks sobinud (kuigi esimene teller, kellega rääkisin, väitis vastupidist), kahjuks ei olnud mul seda kaarti kaasas.

Peale fiktiivse kaardi andmete sisestamist läks kõik libedalt ja saingi auto oma nimele. All’s well that ends well.

Staarpaberimajandaja Ivar


Toimingud

Information

2 responses

24 07 2012
Erki

Tänasest oled ka minu pisitütre Adele onu Ivar.

Erki

24 07 2012
salaseiklused

Õnnitlused paljunemise puhul!




