Ma teen küpsiseid

11 07 2012

Eile hommikul läbisin tööagentuuris koolituse, et saaksin töötada oma uues ametis. Olen nüüdsest lihttööline küpsisetehases (karjäär missugune!!!). Koolituse käigus tutvusin igasuguste tervise- ja ohutusealaste dokumentidega ja sellega, kuidas ohuolukordades (ntx tulekahju) tegutsema peab. Kogu lõbu kestis 1.5 tundi ja oli äärmiselt igav.

Koolituse käigus sain teada, et mulle pakuti üsna jama diili. Põhimõtteliselt ei tea ma kunagi ette, mil mul tööpäev on. Kui tehases on tarvis rohkem tööjõudu, siis helistatakse sealt tööagentuuri ja sealt mulle, et kinnitada, kas saan tööle minna või mitte. Tööd on nädalas vaid mõnel päeval. Nojah, parem ikka kui tühja passida.

Peale koolitust sõitsin rõõmsalt koju ja kell 16:10 helistati agentuurist ja küsiti, et miks ma kell 16 tööl pole. Algul ei saanud ma aru, et mis värk on ja ütlesin, et “jah, ma kinnitan, et võin kell 16:00 tööga algust teha” (kõne vastuvõtu hetkel ei teadnud ma kellaaega). Veidi oli hämamist ja segadust telefonis kuniks agentuurionu sai aru, et minuga ei ole varem keegi töö alustamisest rääkinud. Ma ei teadnud isegi aadressi, kuhu tööle minna. Onu lubas tagasi helistada ja paari minuti pärast olin teel uut ametit sissepühitsema.

Tehases anti mulle kiire ülevaade sellest, kus mis asub ja seejärel tutvusin ülemusega, kellel nimeks Jo. Ka tema näitas mulle veidi tehast ja seejärel pandi mind tööle.

Enamuse päevast tegin küpsisetainast. Üks tüüp oli suure segumasina ees ja “retsepti” järgides panime masinasse suhkrut, jahu, vett, šokolaaditükikesi jmt.  Igat sisendit tuli päris palju sinna toppida. Näiteks jahu läks ligi 200kg ja suhkrut umbes 60kg. Peale igat koostisaine lisamist panime masina segama ja seejärel võis järgmise koostisaine lisada. Kui taignasegu valmis, siis tuli see ühte suurde vaati toppida ja seejärel viia vaat järgmise masina ette, kus üks tõstmismehhanism kallas taigna “taignapressi”. Taignapressist tuli välja umbes 6mm paksune taignakiht, mis liikus tootmisliinil edasi. Hiljem pressiti taignast küpsisekujud välja ja seejärel läks kraam ahju.

Töö oli üsna lihtne ja veidi huvitavam kui mu eelmine andmesisestamise kogemus. Häiris ainult see, et masinad olid lärmakad. Õnneks anti kõrvatropid,  mis ma lükkasin nii sügavale kõrva, et vaid enda hingamist kuulsin.

Kui mu taignavalmistamise ajad läbi said, pidin neid taignavaate pesema. Anti kätte üks voolik, mille otsas “veepüstol” ja pritsumehe töö võis alata. Samas kõrval oli ka survepesur, millega oleks saanud vaadid kiiremini pestud. Kahjuks ei lubatud mul seda kasutada, kuna mind ei ole vastavalt koolitatud. Nii ma siis töötasin üsna ebaefektiivselt ja raiskasin väga suures koguses kuuma vett.

Muideks, seal veega möllates tulevad igasugu imelikud mõtted pähe. Näiteks, kui üks tüüp mööda kõndis, mõtlesin, et võiks ta kuuma veega üle lasta. Imelik, eks? Samasugused mõtted tulevad pähe, kui politseinik mind rajalt maha võtab kusagil. Tekib kohe mõte, et võiks talt mütsi tuuri panna ja jooksu pista. Või hoopis saua mendilt ära võtta.😀 Saua! I’m a wannabe adrenaline junkie?

OK. Tagasi maa peale. Töö ei vastanud küll märja unenäo standarditele, kuid käis küll. Positiivne on ka see, et siin makstakse rohkem, kui andmesisestaja ametikohal. Lahe, kuidas Austraalias tõuseb mu palk iga kahe kuu tagant. Kui seda trendi jätkan, siis olen varsti miljonär. Huvitav, kas sellise tekstiga kõlbab klubisse naisi lantima minna? Wish me luck!

Täpset palganumbrit ma ei teagi, kuid agentuuris öeldi, et päevavahetuse palk on $20.50 tunnis (päevavahetusi 8:00-16:00 mul ilmselt ei tule), õhtune vahetus (16:00-24:00) peaks olema 15% rohkem ehk umbes $23.58. Öövahetuse eest makstakse päevavahetusest 30% rohkem s.t umbes $26.65. Igalt poolt maksud maha kah.

Järgmise korrani,

Staarkokk Ivar


Toimingud

Information




