Rahapesula

29 03 2012

Ma olen oodanud juhiseid oma fake-töö asjus umbes 1.5 nädalat. Küll kirjutas “manager”, et asjad veidi venivad ning seetõttu läheb kauem aega kuniks mulle juhised saadetakse. Üle-eile sain emaili, et vesteldi investoritega ning lähipäevil saadetakse mulle detailid töökohustuste kohta.

Täna saabus see päev, mil sain lõpuks “juhised” oma fake-tööandjalt. Emailis oli kirjas, et mu pangakontole saadeti $4.5K ja mu ülesanne oli see kapital edasi saata mingile onule Ukrainas kasutades Western Union’i. Asi haises rahapesu järgi!

Logisin oma netipanka ning avastasin, et mul puudub seal konto ja rõõmsalt vaatas vastu $0.00CR. Otsustasin, et lähen panka ja uurin asja.

Kurtsin oma muret tellerile. Ta ei osanud mind aidata ja suunas mind “spetsialisti” juurde. Rääkisin oma story uuesti ära. Onu veidi uuris, kratsis pead ja helistas kuhugi. Paar minutit hiljem küsiti pildiga dokumenti. Pass sobis neile ja veidi hiljem anti telefonitoru mulle. Onu ütles, et olen rahapesu pettuse ohver ja seetõttu suleti mu ligipääs kontole. Vestlesin telefonionuga ilmast ja elust-olust ning sellest, kuidas mind “tööle” värvati ja seejärel andsin toru tagasi “spetsialistile”.

Lugu lõppes nii, et vana pangakaart lõigati pooleks, avati uus pangakonto, liigutati mu raha vanalt kontolt uuele, lubati uus pangakaart saata 4-5 päeva jooksul ja soovitati lõpetada suhtlus endise “tööandjaga” ning kõik tema emailid kustutada. Neid emaile ma kustutama ei hakka, just in case (ehk pean kunagi tõendama, et mulle saadeti emaile ja juhiseid jmt).

All’s well that ends well, right? Vähemalt on kogu mu raha alles😀.

Läksin koju. Enesetunne oli üsna hea ja kõik teised backpacker’id naersid, kui mu lugu kuulsid. Nii kurb… mul ikka üldse ei vea.

Huvitav on see, kui palju vaeva too petis nägi. Ma pidin täitma avalduse tööle saamiseks, allkirjastama töölepingu, saatma passikoopia. Lisaks sain aeg-ajalt emaile, milles hoiti mind kursis, et asjad venivad ning varsti saadetakse mulle juhised jne. Emailid olid ilusad  ettevõtte logoga ja korraliku signatuuriga (template oli kobe). Ka väidetav koduleht nägi väga professionaalne välja.

Pean tunnistama, et kaks asja olid kahtlased. Näiteks see, et “manager’i” emailid tulid @yahoo.com.au aadressilt, mitte firmanimi.com aadressilt ning emailides esinesid siin-seal mõned kirjavead (üldiselt oli inglise keel korrektne).

Nojah, läks nagu läks. Just praegu helistas kah keegi mu mobiilile salastatud numbrilt ja küsis, kas ma sain raha kätte. Ütlesin, et käisin pangas ning mulle öeldi, et tegu on rahapesuga ning selle peale pandi toru kohe maha.

Nägudeni,

Ebaõnnestunud Rahapesija


Toimingud

Information




