Aed ja raamatukogu

30 01 2012

Cicero on öelnud: “Kui Sul on aed ja raamatukogu, siis on Sul kõik vajalik olemas.” (If you have a garden and a library, you have everything you need.)

 

Kui ma auto ostsin, siis sain ma sellega kaasa seitse raamatut. Neli neist on Austraalia kohta ja kolm on ilukirjandusest. Mina nimetan seda raamatute hunnikut autos oma raamatukoguks. Seega raamatukogu on mul olemas.

Lisaks sellele on mul nüüd ka aed. Ja oi, kui suur mu aed on. Seega on mul kõik eluks vajalik olemas. Jah, ajaratas jõudiski sinnamaani, mil ma farmis töötan. Esimesed 12 farmipäeva juba seljataga.

Esimesel farmipäeval pidin olema kell 5:30 BP bensiinijaamas. Sinna pidi mingi mees tulema, kellele tuli järgneda, et tööle minna.

Onu veidi hilines, kuid bensiinijaama ta ikkagi jõudis. Küsis, kas mina olen Ivar. Vastasin “jah”. Seejärel, kui ma üritasin temalt paluda, et ta üle 90km/h ei sõidaks, ei lasknud ta mul lauset lõpetadagi, kui juba ütles, et “No questions. Hurry! Quickly!” Ja siis sõitiski onu minema.

Mul jäi kast lahti. Üsna ootamatu vastus. Hüppasin kähku autosse ja järgnesin talle. Ei olnud aega isegi turvavööd peale panna ega midagi. Vaatasin, et kaks autot järgneb samuti sellele tüübile. Ju vist ka nemad lähevad esimest korda farmi.

Tüüp sõitis ikka rõõmsalt 110’ga ja ma jäin pikalt-pikalt maha, kuigi lasin bussi spidomeetri 100’ni. Buss tegi üsna jubedat häält sellisel kiirusel. Sellest hoolimata jäin maha. Mingi hetk kadusidki silmapiirilt punased tuled, mida jälitasin.

Siis mõtlesin, et jama lugu küll. Aga veidi aega hiljem nägin seda kolmest autorongi juba paremal pool teed kruusateel sõitmas. Keerasin neile järgi ja jõudsingi õigesse kohta.Üsna selgusetuks jäi mulle, miks tal nii kiire oli.

Niisiis töötan tomatifarmis. Kui Eestis kasvavad tomatid kasvuhoones, siis siin põllu peal avaras. Töö on kõike muud kui prestiižne. Paistab, et siin ei teeni kah eriti midagi. Makstakse koguse järgi. Ühe kasti eest $60. Kast ise on väga suur 1.5m*1.5m*1.2m. Päeva jooksul peaks kogenud korilane saama 2 kasti täis. Seega kuni $120 päevas. Üsna niru.

Esimesel päeval sadas vihma ja tööl sumpasin mudas. Sakkis sajaga. Korjasin pool kasti. Päev lõppes ära lõuna paiku kuna oli libe ja otsustati, et parem päev ära lõpetada enne, kui keegi end vigastab.Teisel päeval oli ilm ilus ning töötasin 15’ni. Sain ühe kasti korjatud.

Töö on füüsiliselt väga raske. Selg ja jalad on siiamaani kanged. Aga eks see füüsis paraneb ja ehk korjan kunagi ka kaks kasti. Väga tõenäoliseks ma seda ei pea. Hetkel kaalun tõsiselt mõnda muud tunnipalgaga farmitööd. Sedasi saaks nutsu rohkem.

Samas ei teeni farmitööga nagunii eriti. Praktiliselt igasugune muu töö tooks rohkem sisse. Farmipäevade pärast (pean neid 88 koguma, et viisale aasta juurde vorpida) kannatan siin mõne aja ära.

Koduks on mul praegu mu campervan. Kõik hostelid on küll täis, kuid karavani parkides on kohti küll. Seal saab ka üsna odavalt ära elada (uurisin hindu ning on veidi odavam kui hostelites). Karavani varianti ei tahaks kasutada enne, kui  esimest palka näen.

Praegu on see minu valik, et ma autos elan. Ma ei näe väga mõtet karavani pargis elamises, kui ma võin enam-vähem sama hästi enda autos elada. Lisaks saan autoga käia ka järvede ja jõgede ääres. Kui mingi aeg mu praegune elustiil üle viskab, siis kaalun karavani parki minemist.

Lisaks võiks ju ka lihtsalt elukogemuse pärast proovida, kui kaua ma sedasi “kodutuna” vastu pean. Võite kihlveod sõlmida. Minu raha on selle peal, et max 1 kuu. Hetkel on üheksateist päeva sedasi autos elatud ning hakkan juba harjuma. Ei olegi tarvis telekat vaadata ega netis surfata (taoline oli elu hostelis). Saab ka teisiti. Ainuke jama on mobiili ja läpaka laadimisega. Viimast saan vaid raamatukogus laadida ning sinna satun väga harva (peale tööd on vaid kahe tunnine auk, mil raamatukokku jõuda, kuid ma eelistan veeta seda aega ujumisega/enda värskendamisega).

Iga päev veedan veidi aega järve Waranga Basin ääres. Siin on rand, WC, istepingid, elektrigrillid jmt. Täitsa asjalik. Vaade on kah ilus. Ööbima pean veidi eemal, kuid sellest pole midagi. Farm on kah siit vaid 10 km kaugusel.

Kolmas farmipäev oli veidi huvitavam kui eelnevad. Korjasin 1.5 kasti, kuid põnevamaks läks asi siis, kui tutvusin ühe korilaste grupiga – Marissa (sakslane), Jerun (hollandlane), Oli (sakslane) ja vist Johan (prantslane).

Kuulates nende Austraalia stoorit, ei ole mul küll kohane hädaldada. Neil on väiksem auto, milles nad on neljakesi, nad on maganud lageda taeva all (telki polnud), neil on olnud täielik pankrot jne. Praegu ööbivad/elavad nad mingi farmeri õue peal. Õnneks on farmer lahe tüüp, kes nendele õlut ja söögivärki toob. Vastutasuks tuleb neil vahepeal lehmi lüpsta jmt teha.

Üsna tore seltskond oli. Tööd nad eriti ei viitsi teha, kuna palk on niivõrd kehv. Laulavad, räägivad juttu ja lihtsalt loobivad kildu. Üsna lõbusad. Hiljem käisime ka ujumas. Sai muljetada ja veidi sotsiaalne olla.😀

Vist üheksas farmipäev oli kah huvitav. Tutvusin tööl ühe prantsuse neiu Marie’ga. Täitsa tore tüdruk. Peale tööd sõitin Marie ja Oli’ga mu järve äärde (seega eestlane, sakslane ja prantslane läksid randa…). Käisime ujumas ja hängisime niisama. Oli lõbus. Ujuma läksime muidugi kõikide riietega (põllumustus tuli ju maha pesta)… You know backpacker style.

Kümnendal tööpäeval sain ka palka – $455 eelmise nädala töö eest. Jeeeee cash flow..

Päev hiljem oli tööl väga lõbus. Enamuse ajast hängisin Oli’ga. Tüüp viskas kogu aeg kildu Hitleri stiilis ja ta saksa keel aitas kõvasti kaasa a’la “Arbeit macht frei!”, “Schneller, schneller”, “Ja vol Hitler” jne.

Parim kild oli see, kui ta meie ülemuse kohta rääkis. Ülemuse nimi on Buli (türklane). Oli oli üsna kehvas tujus, kuna oli liiga palav ning ta ei viitsinud enam töötada.  Ta küsis, et kas võib täna varem lõpetada. Buli ei lubanud. Oli seletas olukorda mulle sedasi:

Buli: Ich werde euch ins ein Arbeits Lager schicken.

Oli: Aber Buli, wir sind in ein Arbeits Lager.

Naersin üsna  pikalt selle kohta. Ja tegelt on Olil ka õigus. Siin on üsna koonduslaagri moodi. Palk on jama, töö on jube ja vabu päevi ei taheta väga anda. See-eest  on töölistel aeg-ajalt väga lõbus.

Parimat,

Farmitööline


Toimingud

Information




