Auto paberimajandus

19 01 2012

Hommikul läksin suure hurraaga RTA’sse, et auto minu nimele vormistada. Üsna kiiresti saadeti sealt mind pikalt,kuna mul puudus paber, mis “tõendas”, et ma olen NSW resident. Olin täitsa mures.

Leidsin vahepeal ka töö Mildura’s s.t umbes 500 km eemal. Mingi viinamarjatöö ja pidin sinna täna kella 17 paiku jõudma, et farmerionuga kokku saada. Seega mul ei olnudki plaanis NSW’sse jääda ning vaevalt ma kusagilt selle dokumendi ka saan.

Läksin siis ühte hostelisse, mis seal lähedal asus. Esmalt küsisin, kas hostelis vabu tube on, kuid onu ütles, et neil ei ole mitte ühtegi tuba. Kolm järgmist kuud on täiesti välja bronnitud. Wow! Mina näen selles ärivõimalust. Üsna selge, et nõudlus hostelite jmt odava majutuse järgi on seal linnas suurem kui pakkumine.

Niisiis, vestlesin mõnda aega Brian’iga (too adminni onu… Tegelt oli ta ka koha omanik ja manedžer). Rääkisin, et ostsin Perth’ist auto ja sõitsin läbi savanni jne. Siis mainisin, et üritan autot NSW’s arvele võtta, kuid üks paber on puudu, mis tõendab, et ma olen NSW resident. Rääkisime veidi veel ja siis võttis Brian enda selja tagant vastava avalduse blanketi, lisasas sellele minu nime, tänase kuupäeva, Brian’i allkirja ning hosteli templi. Oligi paber näpu vahel😀. Great success! Brian oli lihtsalt nii lahe sell, et aitas mind hädast välja.

Sealt edasi läksin tagasi RTA’sse ja sain igasuguste probleemideta auto oma nimele vormistatud.

Küsisin ka juhilubade kohta. Kusagilt olin kuulnud, et Eesti load kehtivad vaid kolm kuud peale Austraaliasse sisenemist ning selle aja möödudes tuleb teha Austraalia juhiload. See jutt osutus valeks. Vähemalt NSW osariigis on nii, et mu juhiload on täiesti kehtivad kogu selle aja jooksul, mil load ka Eestis kehtivad (minu puhul siis veel 6 aastat). Kaasas peab olema vaid juhilubade tõlge. Katsun selle kusagilt saada, kui keegi politseionu sellest numbri teeb.

Nonii auto sain oma nimele. Viskasin taas pilgu Gumtree’sse ja nägin, et Elimbah’s s.t 1300 km kaugusel otsitakse banaanifarmi töölisi. Palk oli üsna korralik $20 tunnis, kuid kui telefonis onuga vestlesin, siis ta rääkis, et ma pean esmalt $500 maksma ja siis ta vormistab dokumendid, garanteerib töökoha, saadetakse lennujaama takso, korraldatakse majutus jne. Vaid 6 kohta oli veel jäänud 90’st. Saatsin onu pikalt, kuna minu teada on raha võtmine Austraalias töökoha vahendamise eest seadusevastane. Asi haises. Hetkel pole mul neid viiekaid kah nii palju, et neid paremale ja vasemale loopida.

Päev varem olin aga leidnud ühe viinamarjafarmi töö. Neil on seal vaja kedagi, kes nende puudega tegeleks. Palgaks $15 tunnis ja majutus €150 nädalas. Üsna kehv diil, kuid paremat mul ei olnud. Ütlesin, et olen täna kohal kella 17 paiku. Onule sobis. Piirkonnaks oli Mildura s.t ligi 500 km kaugusel. Kuna muid variante polnud, siis panin GPS’i Mildura poole navigeerima ja tegin  Griffith’ist minekut.

Griffith’isse jõudsin 17:30 ning üritasin farmerile – nimeks tal John – helistada. Kutsus kutsus, kuid vastu ei võeta. Arvasin, et ei ole hullu midagi. Tegin oma šoppingu tuuri Milduras (ostsin toidukraami) ja üritasin uuesti John’i kätte saada. Eniveiz jätkasin talle helistamist kuni kella 22ni, kuid ikka ei võtnud John kordagi vastu. Sõnumitele kah ei vastanud ega midagi.

Sain ta vihjele pihta. Ju vist oli ta kellegi teise juba tööle võtnud. Olin üsna kehvas tujus. Sõitsin asjata 500 km. Keerasin magama ja lootsin, et hommikul leian Gumtree’st mõne uue töökuulutuse.


Toimingud

Information

2 responses

19 01 2012
Tiina Õunapuu

Niisiis varsti sõlmid Petrone Printiga lepingu raamatuga “Minu Austraalia” – see sari meil siin, kaugel põhjas minev kaup. P. S.Kes otsib, see leiab:)

20 01 2012
salaseiklused

Oh mis Sa nüüd… Raamatu jaoks peaks mu kirjutistes ka talenti olema. Vaja ka rohkem materjali.
Tervitades Waranga Shores lähedusest.




