Kaks testi

26 05 2011

Paistab, et mu Swedi vestlus läks hästi. Kuigi mulle tundus, et intervjueerijad vahtisid liiga palju kella ja see, et ma oma kodutööga väga ei säranud, ei rääkinud kah minu kasuks.

Eile helistati hommikul ja öeldi, et mu emailile saadeti info kahe testi kohta, mille pean reedeks ära täitma. Teste sai õnneks täita interneti vahendusel. Vedas! Ei pidanud ekstra selleks Tallinna sõitma.

Esimene test oli vaimse võimekuse test – testiti loogikat, matemaatikat, ruumilist mõtlemist ja keelelist oskust. Lühidalt tegu oli tavalise “IQ testiga”, kus küsiti, et mis number tuleb selles arvjadas järgmiseks või leia vastandsõna mingile sõnale (valikvastustest tuli õige valida) jmt. Ka mõni protsendiülesanne oli sinna testi ära eksinud. Lühidalt üsna lihtne oli. 45 küsimust ja 45 minutit.

Teine test oli isiksuseküsimustik. Seal oli tarvis vastata 199’le küsimusele (oleks ju ikka võinud 200 küsimust olla…aga ei) ja ajalist piirangut polnud. Samas ka õigeid ega valesid vastuseid polnud. Test meenutas Myers Briggs’i testi.

Mulle meeldis see, et emailile sain ka kohe testide tulemused. Tavaliselt ei ole ma kunagi oma testide tulemusi teada saanud. Seekord tuli aga postkasti kenasti html fail koos tulemuste ja tagasisidega. Ma küll ei saanud teada konkreetselt, mis ülesandeid vaimse võimekuse testis õigeti või valesti tegin, kuid üldskoor iga võimekuse aspekti kohta oli antud.

Üsna mõnus oli lugeda, et kõik 4 “vaimse võimekuse mõõdikut”, mida too test hinnata üritas, andsid mulle 85-95% skoori ehk “oluliselt üle keskmise tulemuse”. Samas test ei olnud kah mingi raketiteadus. Nojah, võibolla mängis siin rolli see, et olen sel aastal juba varasemalt 3 korda selliseid teste täitnud. Practice makes perfect!

Muideks enne testi tegin ka veidi sooja Khan Academy lehel. Khan Academy on revolutsioon hariduses. Seal on üle 2100 Youtube’i video, mis õpetavad matemaatikat, ajalugu, bioloogiat ja kõiki muid kooliaineid alates esimesest klassist ülikooli esimese või teise aastani välja. Lisaks saab seal ka lahendada  matemaatilisi ülesandeid, mis lähevad järjest keerulisemaks (algul lahendad kahe arvu kokkuliitmist, seejärel tulevad lahutamine, korrutamine, jagamine, protsentülesanded, tuletised, graafikud, lineaarvõrratused jne). Ja ligipääs videotele ja ülesannetele on täiesti tasuta.

Esmalt tegin kuskil tund aega Khan Academy’s ülesannetega sooja ja siis asusin täitma Swedi testi.

Nüüd siis jääb üle vaid oodata kuniks kuuleb jälle midagi Swed’ist. I’m keeping my fingers crossed.

Veidi off-topic. Teen veidi tasuta reklaami. Lisasin sellele blogile siia paremale menüüsse lingi 1000 Awesome Things. Seal räägitakse kõigest sellest, mis teeb elu vägevaks ja lahedaks. Mingil aastal võitis see ka maailma parima blogi tiitli. Tegu on väga šeffi blogiga. I love it!

AWESOME!


Toimingud

Information




